Jiří Cupl (29 let)
„z průmyslového srdce Vysočiny na dálniční tepnu“
Práce rozplánovaná na hodiny, tlak na termíny, velké logistické šachy. Řekli byste, že u stavby na dva roky nehrají hodiny zásadní roli. Opak je pravdou. Hlavní stavbyvedoucí Ing. Jiří Cupl má na starosti koordinaci prací subdodavatelů, kontroluje technologické postupy, hlídá bezpečnost a dodávky materiálů. „Vyžaduje to maximální nasazení celého týmu včetně subdodavatelů. Harmonogram máme opravdu téměř na hodiny,“ říká mladý stavbyvedoucí. Nedílnou součástí jeho práce je i komunikace s dozory investora, laboratoří pro provádění kontrolních zkoušek a geodetické práce.
„Čas na přípravu modernizace byl opravdu extrémně krátký a celý tým pracoval na plné obrátky pod vysokým tlakem. O to víc se musíme na D1 soustředit, aby bylo chyb co nejméně a neovlivnily negativně celou stavbu,“ zdůrazňuje Jirka.
V práci mu pomáhá i další mladá krev Metrostavu. „V současné době máme v projektovém týmu tři šikovné absolventy stavebních škol, bez kterých se na stavbě neobejdeme, takže jim předávám zkušenosti a snažím se je připravit pro další kariérní růst,“ říká Jirka, který má Vysočinu zažranou pod kůží.
Narodil se v průmyslové části kolem Žďáru nad Sázavou a proti tradici kraje – slévárenství a strojírenství – šel stavařskou cestou. V Metrostavu pracuje už čtyři roky, zkušenosti sbíral na jihočeské D3 i D6 v Krušovicích, která pro něj byla křtem ohněm a klíčovou pracovní zkušeností, kterou může u Velkého Meziříčí zúročit. Milovník klidu a přírody se těší, až na úseku konečně skončí bourací práce na skále při výstavbě středové kanalizace a rozšíření dálnice. „Zdržuje nás od práce a musíme plánovat o to lépe a s větším nasazením mechanizace. Ale těším se, až se kolegům povede dodělat rozšíření mostu Vysočina a společně s napojením na trasu dálnice D1 uvidíme, co se nám vlastně povedlo – jak krása stíhá nádheru,“ uzavírá se smíchem Jirka.