Kateřina Adamová (28 let):
Katka pracuje jako technik kvality mostních konstrukcí. A nebýt jí, rekonstrukce mostu Vysočina se nepohne ani o píď. Schvaluje každý kousek materiálu a každou firmu, která se bude na staveništi pohybovat. Tzv. „kvalitáři“ stojí trošku v pozadí stavby, ale jejich role je klíčová. „Než stavbu rozjedeme, musím sepsat technologické předpisy a kontrolní zkušební plány. Během prací kontroluji výsledky zkoušek akreditované laboratoře a po ukončení rekonstrukce budu psát i závěrečnou zprávu, která všechny práce vyhodnotí,“ shrnuje Katka, co bude dělat v různých fázích stavby.
Začínala jako projektant u „prkna“, ale sedět u stolu ji nebavilo. „Vždy mě spíš přitahovala práce u stavby, což mi pozice technika kvality umožňuje,“ zdůvodňuje Kateřina, proč utekla z kanceláře do terénu. Na starosti má několik mostů, ale ten na Vysočině je podle ní nejzajímavější. „Je zde použito mnoho nevšedních technologií a s tím souvisí i velký počet technologických předpisů, které mi projdou pod rukou. Se spoustou technologií okolo ocelové konstrukce se setkávám poprvé, jak na papíře, tak na stavbě,“ říká Katka s tím, že se těší hlavně na realizaci izolačních vrstev, protože izolační pásy se na ocelové konstrukci běžně nepoužívají.
A jak často se dostane na samotnou stavbu? „Bohužel chodím jen občas, ale pokaždé obdivuji dělníky, kteří staví lešení kolem pilířů v takových výškách,“ uzavírá Kateřina Adamová, která do Metrostavu nastoupila v roce 2017 a od února letošního roku už pracuje na jedné z nejsložitějších modernizací dálnice D1.